Pierwsze dni bez papierosa

 

Porady na przetrwanie trudnego okresu po rzuceniu palenia

  • Jeśli możesz, śpij długo.
  • Pij duże ilości wody niegazowanej i soków owocowych.
  • Przebywaj dużo na świeżym powietrzu.
  • Przez pierwsze dni, najlepiej spędzaj (w miarę możliwości) jak najwięcej czasu tam, gdzie palenie jest zabronione (biblioteka, muzeum, sklep, kościół).
  • Unikaj alkoholu oraz innych rzeczy często kojarzonych z papierosami.
  • Ręce zajmuj innymi przedmiotami, np. ołówkiem, kostką Rubika, spinaczem biurowym.
  • Gdy brakuje Ci czegoś w ustach, wówczas szczególnie pomaga: żucie gumy, ssanie cukierków, gryzienie jabłek, marchewek, pestek.
  • Rozmawiaj o swoim sukcesie.
  • Utwierdzaj się w przekonaniu o korzyściach zerwania z nałogiem.
  • Sporządź kalendarz na pierwsze 90 dni bez papierosa, skreślaj każdy dzień, zaznaczając obok zaoszczędzoną kwotę.
  • Ustal termin, po którym zaoszczędzone pieniądze przeznaczysz na konkretny cel.
  • Zastosuj odpowiednią dietę (przynajmniej przez pół roku), ograniczając spożywanie cukru, kawy, piwa, mięsa, tłuszczów zwierzęcych, a spożywając więcej świeżych owoców, warzyw, ryb, tłuszczów roślinnych.
  • Uprawiaj sport.

Recepta na zdrowie

Przestając palić, przestałeś niszczyć samego siebie. Teraz czas zacząć odbudowywać sw3.pnge zdrowie. Straciłeś już zbyt wiele czasu. Obecnie dwa najważniejsze elementy to zdrowe odżywianie oraz aktywność fizyczna. Tym bardziej, że ich kontrolowanie może być ważnym elementem w procesie rozstawania się z paleniem na zawsze. To dobry sposób na utrzymanie absencji nikotynowej, opanowanie kłopotów z wagą i napięć psychicznych.

 Naukowcy całego świata próbują opracować najlepsze recepty na odbudowę Naszego zdrowia. Wskazania zdają się być proste. Odżywianie powinno być oparte o produkty roślinne, spożywane wielokrotnie w ciągu dnia warzywa i owoce (także w małych ilościach, aby utrzymać stały, optymalny poziom witamin i innych).